Sweeney Todd, a Fleet Street démoni borbélya
2008.03.18. 18:53
Stephen Sondheim 1979-es nagysikerű musicalje egész egyszerűen Tim Burtonért kiáltott, hiszen a horror elemekkel átszőtt történet rendhagyó zenés feldolgozása tökéletesen illeszkedik a rendező életművében: a viktoriánus, szennyes London díszletei, züllöt, őrület határán álló szereplők, a nyakmetsző, bosszúálló borbély főhős, mindehhez csipetnyi (inkább maroknyi) kannibalizmussal megfűszerezve, mintha az egész a ő fejében született volna meg. A musical műfaja sem áll messze Burtontől, a Karácsonyi lidércnyomásban többször fakadtak dalra szereplők, de ott Danny Elfman (a rendező házi zeneszerzője) a megálmodott látványhoz és hangulathoz komponálta a melódiát. A Sweeney Todd esetében azonban Sondheim klasszikusabb színpadi dallamai adottak voltak, melyek talán elütnek a burtoni univerzumtól, de sikeresen vegyíti sötét, gótikus világával és az ebből adódó kontrasztokat az abszurditásig fokozza.
A szereposztás első osztályú. Johnny Depp remek énekhangjával és meglepően visszafogott (ám annál hatásosabb) alakítása uralja a vásznat, Alan Rickman pár perces szigorú tekintete vérfagyasztó, Helena Bonham Carter talán sose volt ennyire elbüvőlő és félelmetes, Sacha Baron Cohen (alis Borat) cameoja tovább színesíti a palettát.
A Gótikus romantika mesterének legújabb alkotása kellően groteszk, sötét és gonosz, a dallamok fülbemászóak, a színészek parádéznak ,a látvány magával ragadó, egyszóval mindent adott ahhoz, hogy egy remek filmélményben legyen részünk. Tim Burton és a musical rajongóinak egyenesen kihagyhatatlan alapmű. 8/10.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.